En aquest article l'autor reflexiona sobre els elements bàsics que han de conformar un procés formatiu en el terreny de les noves tecnologíes. Sobretot, és un article on parla sobre els tres grans eixos: les finalitats, els continguts i els mètodes.
Amb relació a les finalitats, la proposta s'articula en torn a a cuatre grans metes :
1-La formació del professorat en noves tecnologies, han de perseguir la innovació i el canvi educatiu, fonamentalment, amb relació als rols profesionals i els mètodes didàctics.
2-L'adecuaciò del currículum escolar al context sociocultural.
3-El desenvolupament i l'autonomía profesional dels docents.
4-L'adopció d'unes actituds bàsiques del professorat cap a les noves tecnologies, que están fundamentades en el principi de la crìtica.
En coherència amb les finalitats l'autor realitza una proposta de continguts mínims que deuen contemplar tota acció formativa orientada al colectiu d'educadors, en qualsevol nivell o àmbit de actuació, al voltant de tres capacitats bàsiques:
1-Técnic-instrumental.
2-Pedagògic-didàctic.
3-Informacionals.
Amb la determinació dels objectius i els continguts es conclueix la proposta d'uns models d'intervenció amb diferents enfocaments: competencial, reflexiu i crític.
En aquest article ens mostra que el 80% dels alumnes valoren la seua formació com a roïn o com a molt roïn amb relació a l'accés a pàgines web, l'ús del correu electrònic i la búsqueda d'informació en internet.
VALVERDE BERROCOSO, J. E. S. Ú. S. (2002). Formación del profesorado para el uso educativo de las tecnologías de la información y la comunicación. Formación del profesorado para el uso educativo de las tecnologías de la información y la comunicación, 1(2), 1–20. https://dialnet.unirioja.es/buscar/documentos?querysDismax.DOCUMENTAL_TODO=uso+de+tecnologias+en+el+contexto+educativo
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada